1. Myyntiehtojen voimassaolo
1.1. Näitä myyntiehtoja sovelletaan Nanoexpert-verkkokaupan asiakkaiden (eteenpäin Ostaja) ja Nanomaxi Oü:n välillä tuotteiden ostamiseen liittyviin oikeuksiin ja velvollisuuksiin.
1.2. Näiden myyntiehtojen lisäksi oikeussuhteita, jotka ovat seurausta tuotteiden ostamisesta Nanoexpert verkkokaupan kautta, säätelee Viron lainsäädäntö.
1.3. Nanoexpert voi muuttaa ja täydentää myyntiehtoja sekä -hintoja. Ehtojen ja hintojen muutokset julkaistaan Nanoexpert verkkosivulla.
1.4. Hyväksymällä Käyttöehdot Ostaja vahvistaa, että hän on lukenut, hyväksynyt ja toteuttaa myyntiehtoja.
2. Hinnat
2.1. Kaikkiin Nanoexpert verkkokaupan hintoihin sisältyy arvonlisävero 20%.
2.2. Näytetty alennusprosentti pyöristetään lähimpään kokonaislukuun.
3. Tilauksen tekeminen
3.1. Löydä haluamasi tuotteet ja lisää ne ostoskoriisi. Voit avata ostoskorin sisällön klikkaamalla sen kuvaketta.
3.2. Ammattilaiskäyttöön tarkoitettuja tuotteita voivat ostaa vain Nanoexpert asiakkaaksi rekisteröityneet yritykset ja yrittäjät.
3.3. Tuotteen hinta ja saatavuus voivat muuttua milloin tahansa ilman ennakkoilmoitusta.
3.4. Tuotteiden saatavuutta voi tarkistaa kyseisen tuotesivulta kohdasta ”saatavuus”.
3.5. Tuotteiden hinta näkyy tuotesivulla. Mikäli tuote on alennettu, näkyvissä on alennettu hinta ja tuotteen normaali hinta.
3.6. Ostoskoriin pääset painamalla ”Ostoskori”-kuvaketta.
3.7. Ostoskorissa voit muuttaa ostettavien tuotteiden määrää lisäämällä kenttään haluamaasi määrää vastaavan numeron.
3.8. Poistaaksesi tuotteen ostoslistalta, klikkaa tuotteen vieressä olevaa rastia.
3.9. Ennen tilauksen varmistamista valitse Sinulle sopiva toimitustapa.
3.10. Ilmainen toimitus yli 75€ tilauksiin Suomessa, lukuun ottamatta kansainvälistä maxi-pakettia, jonka paino on enintään 30kg.
3.11. Kun haluat tilata ostoskoriin lisätyt tuotteet, klikkaa ”Tee tilaus” –painiketta.
3.12. Jos olet jo Nanoexpert verkkokaupan rekisteröitynyt käyttäjä, kirjaudu sisään verkkopalveluun.
3.13. Jos olet uusi käyttäjä, täytä tiedot “Uusi asiakas”-kenttään.
3.14. Vahvista tilauksesi klikkaamalla “Tilaan ja maksan”-painiketta.
3.15. Sen jälkeen Sinulle lähetetään ennakkolasku sähköpostiin, jonka voi maksaa heti luottokortilla, verkkopankin kautta tai pankkisiirrolla.
3.16. Tilauksen vahvistus ja laskun kopio lähetetään sähköpostiosoitteeseesi.
3.17. Voit tarkastella ja hallita tilauksiasi ja laskuja Oma tili -kuvakkeen alla.
3.18. Tilaukset lähetetään, kun tilaus on maksettu ja maksu varmennettu.
4. Sopimuksen voimaantulo
4.1. Tilaus sitoo Ostajaa, kun Ostaja on vahvistanut tilauksen klikkaamalla “Tilaan ja maksan ”- painiketta.
4.2. Kauppasopimus tulee voimaan, kun Ostaja on maksanut tuotteet kokonaisuudessaan.
5. Toimitus
5.1. Sopimuksen voimaanastumisen jälkeen Nanoexpert käsittelee tilauksen ja välittää sen kuljetusyritykselle.
5.2. Arkipäivinä ennen kello 13 tehdyt tilaukset lähetetään pääsääntöisesti samana tai seuraavana päivänä ja saapuvat 1-7 työpäivän aikana tai erikseen ilmoitettuna toimitusajankohdan mukaan.
5.2.1. Jos jostain syystä tilaus viipyy, sovitaan Nanoexpert asiakastuen kanssa uusi toimitusaika.
5.3. Välttääksesi toimituksen viivästyksen, tarkista kaikki syötetyt toimitustiedot huolellisesti. Mikäli tuote (ei tuotteen pakkaus) on vahingoittunut toimituksen aikana, se korvataan uudella. Mikäli tuotteen korvaaminen on mahdotonta, Ostajalle korvataan tuotteesta maksama kauppahinta.
5.4. Jos tuotesopimusta ei noudateta Ostaja voi:
5.4.1. Kieltäytyä tilauksesta tai maksuvelvollisuudesta
5.4.2. Vaatia vahingonkorvausta, hinnanalennusta;
5.4.3. Vaatia Nanoexpert maksamaan viivästyskorkoa.
5.4.4. Esimerkiksi kuljetuksessa vahingoittuneet tuotteet, mutta ei tuotteen pakkaukset, korvataan Ostajalle.
5.4.5. Mikäli Tuotteen vaihtaminen on osoittautunut mahdottomaksi, Ostajalle palautetaan Tuotteiden kustannukset.
5.5. Nanoexpert ei ole vastuussa Tuotteiden toimittamisen viivästymisestä, jos Tuotteet on toimitettu Logistiikkakumppaneille ajoissa, mutta toimituksen viivästyminen johtuu olosuhteista, joihin Nanoexpert ei ole voinut vaikuttaa tai ennakoida.
5.6. Nanoexpert ei ole vastuussa toimituksen viivästymisestä taikka toimituksen toteuttamatta jäämisestä, kun tilaus on annettu kuljetusyritykselle ja viivästyksen syynä on olosuhde, johon Nanoexpert ei ole voinut vaikuttaa.
6. Palautusoikeus
6.1. Tuotteen palauttamiseksi ota yhteyttä Nanoexpert asiakastukeen puhelinnumerolla +372 5011405 tai sähköpostitse info@nanoexpert.fi.
6.1.1. Nanoexpert verkkokaupasta ostetut tuotteet voidaan palauttaa 14 päivän kuluessa tavaran vastaanotosta. Jos verkkokaupasta tilattu tuote ei syystä tai toisesta miellytä, voi asiakas tuotteen palauttaa ilman perusteluja.
6.1.2. Ostettu tuote on palautettava viipymättä, mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen esittämisen päivästä.
6.2. Palautusoikeus ei koske:
6.2.1. tuotteita, joita ei voida palauttaa niiden olemuksen vuoksi ja jotka on toimitettu suljetussa pakkauksessa, jonka asiakas on avannut;
6.2.1.1. se valmistetaan tai muunnellaan Ostajan vaatimusten mukaisesti
6.2.1.2. se valmistetaan Ostajan henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi
6.2.1.3. se on sekoitettu tai yhdistetty muuhun tuotteeseen
6.2.1.4. tuotetta on käytetty taloudellisessa ja ammatillisessa toiminnassa
6.2.1.5. laitetta on väärällä tavalla käsitelty
6.2.1.6. laitetta on käytetty väärässä jännitealueessa
6.2.1.7. laiteella on mekaaniset virheet tai se on vahingoittunut (esim. sen pudottaminen)
6.2.1.8. tuotteen viallisuuden syynä on sellaisten osien kuluminen, joita pidetään kuluvina osina ja jotka eivät estä sen normaalia käyttöä
6.2.1.9. tuotetta on korjannut joku muu, kuin valtuutettu huoltoliike
6.2.1.10. se on hygieeniseltä laadultaan sopimaton tai tuotteen pakkaus on avattu toimituksen jälkeen.
6.2.2. tuotteita, jotka eivät ole pakkauksen avaamisen jälkeen kelvollisia palautettavaksi terveydellisistä tai hygieenisistä syistä;
6.2.3. tuotteita, joiden pakkauksen avaamattomuutta tai tuotteen käyttämättömyyttä Nanoexpert ei pysty toteamaan (esim. tuotteen korkin ympärillä ei ole foliota/muovia);
6.2.4. tuotteita, jotka on valmistettu ostajan esittämien vaatimusten mukaisesti;
6.2.5. tuotteita, jotka on sekoitettu tai yhdistetty johonkin toiseen tuotteeseen niin, ettei niitä voida enää erottaa toisistaan;
6.2.6. tuotteita, joita on käytetty talous- ja ammattitoimintatarkoituksessa.
6.3. Jos tuote palautetaan, Nanoexpert palauttaa ostajalle tuotteen hinnan viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jolloin Nanoexpert sai tietää ostajan päätöksestä palauttaa tuote. Palauttaakseen tuotteen ostajan on täytettävä tuotteen palautusilmoitus.
6.3.1. Tuotteen palautuskustannukset maksaa ostaja, paitsi silloin, jos palauttamisen syynä on se, ettei palautettava tuote vastaa tilattua (esim. väärä tai viallinen tuote).
6.4. Ostettu tuote on palautettava viipymättä, mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen esittämisen päivästä.
6.4.1. Pakettiautomaatti, käyttäen samaa avainkoodia.
6.5. Määräaika on täytetty, jos ostaja palauttaa tuotteen 14 päivää ennen määräajan päättymistä.
6.6. Nanoexpertillä on oikeus kieltäytyä suorittamasta palautuksia, kunnes Nanoexpert on saanut palautetun Tuotteen tai Ostaja on toimittanut Nanoexpertille todisteet siitä, että tuote on palautettu.
6.7. Jos Ostaja haluaa välttää, että tuotteen arvo vähenee, Tuote on käytettävä ja testattava niin kuin se voidaan tehdä myymälässä, ja Tuote palautetaan alkuperäisessä pakkauksessaan (mukaan lukien kaikki tuotteet, jotka sisältyvät tuotteen pakkaukseen ja Nanoexpert tarjoamiin lahjoihin). Jos Ostaja käyttää Tuotetta enemmän kuin on tarpeen Tuotteen luonteen ja toiminnan todentamiseksi tai jos Tuotetta ei palauteta alkuperäispakkauksessa, Ostaja vastaa Tuotteen arvon laskusta.
6.7.1. Jos palautettava tuote huononee, Ostaja on vastuussa tuotteen käytöstä johtuvasta arvon alentumisesta, jos hän on käyttänyt tuotetta muulla tavalla kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi. Tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi Ostaja voi käsitellä ja käyttää sitä vain, miten se on tavallisesti sallittua tehdä kaupassa.
6.8. Nanoexpertillä on oikeus jättää Ostajalle tuotteen arvon alentumisesta johtuvat vaatimukset viimeistään kuukauden kuluessa tuotteen palauttamisesta.
6.9. Jos Ostaja on käyttänyt palautettua tuotetta tai kokeillut sitä muulla tavalla, kuin se olisi sallittu tehdä kaupassa tai käyttänyt tuotetta enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan todentamiseksi, Ostaja on vastuussa tuotteen arvon laskusta ja Nanoexpertillä on oikeus vähentää tämä summa palautettavasta kauppahinnasta. Jos Ostaja ei hyväksyNanoexpertin osoittamaa arvonalennusta, hänellä on oikeus ottaa yhteyttä ulkopuolisen asiantuntijaan tämän arvon määrittämiseksi. Ulkopuolisen asiantuntijan kustannukset maksa se osapuoli, jonka asema ei ole perusteltu. Jos tällaisen puolueen selvittäminen on mahdotonta, tutkimukseen liittyvät kustannukset jaetaan puoliksi ostaja ja Nanoexpert kesken.
6.10. Jos ilmenee, että Ostaja ei ole saanut tilaamiaan tuotteita, tavara ei vastaa verkkokaupassa olevaa kuvausta tai tuote on viallinen, Ostajan ei tule esittää palautusilmoitusta 14 päivän kuluessa, vaan hän voi tehdä valituksen.
6.11. Ostajalle korvataan virheellisistä tuotteista maksama kauppahinta toimituskulujen kanssa viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen vastaanotosta.
7. Ostetun tavaran/tuotteen käyttö taloudellisessa ja ammatillisessa toiminnassa (mm. juridinen henkilö)
7.1. Jos tuotetta on käytetty taloudellisessa tai ammatillisessa toiminnassa tai Ostaja on juridinen henkilö, valituksia ei käsitellä tavallisten sääntöjen mukaan. Tällöin valituksen esittämisen aika kuusi kuukautta tai enemmän, jos tuottaja on antanut sellaisen luvan. Tuote korjataan tai vaihdetaan jos tuotteella ilmenee tuottajan virhe.
7.2. Tuotteita ei vaihdeta, jos:
7.2.1. se valmistetaan tai muunnellaan Ostajan vaatimusten mukaisesti
7.2.2. valmistetaan Ostajan henkilökohtaisia tarpeita vastaavasti
7.2.3. se on hygieeniseltä laadultaan sopimaton tai tuotteen pakkaus on avattu toimituksen jälkeen
7.2.4. se on sekoitettu tai yhdistetty muuhun tuotteeseen
8. Vastuu
8.1. Nanoexpert ja Ostaja ovat vastuussa toiselle sopimusosapuolelle näiden ehtojen rikkomisesta aiheutuneista vahingoista, Viron tasavallassa voimassa olevassa lainsäädännössä säädetyissä tapauksissa ja siinä määrin, kuin se on säädetty.
8.2. Nanoexpert on vastuussa Ostajalle myytyyn tuotteeseen liittyvästä virheestä tai puutteesta, joka oli olemassa toimitushetkellä ja joka tapahtuu kahden vuoden kuluessa siitä, kun Tuote on toimitettu Ostajalle. Ensimmäisen kuuden kuukauden kuluessa tuotteen toimituksesta ostajalle oletetaan, että vika oli jo olemassa toimitushetkellä. Tämän oletuksen hylkääminen on Nanoexpert velvollisuus.
8.3. Ostajalla on oikeus esittää valitus tuotteesta mikä ei vastaa sopimusehtoja kahden vuoden aikana tuotteen saamisesta. Vaatimus on toimitettava välittömästi, mutta viimeistään kahden kuukauden kuluessa tuotteen vian löytämisestä. Jos vika havaitaan, ostajan on toteutettava kohtuulliset toimenpiteet tuotteen säilyttämiseksi ja suojelemiseksi, mukaan lukien jättää käyttämättä viallista tuotetta, jos tuotteen käyttö heikentää edelleen tuoteta.
8.4. Ostaja voi vedota laissa säädettyihin oikeussuojakeinoihin, mukaan lukien oikeus korjata tai korvata Tuote, jos Tuotteen ehtoja ei noudateta. Jos tuotteen korjaaminen tai vaihtaminen ei ole mahdollista, epäonnistuu tai aiheuttaa kohtuutonta haittaa ostajalle, ostajalla on oikeus irtisanoa sopimus ja periä rahansa takaisin.
8.5. Nanoexpert ei ole vastuussa tuotteen virheestä, jonka ostaja on aiheuttanut tai puutteista, jotka ovat syntyneet sen vuoksi, että tuote on varastoitu tai käytetty sääntöjenvastaisesti. Tämä koskee vain tuotteen puutteita, mutta ei tuotepakkausten puutteita.
8.6. Jos Tuotteella on Nanoexpertin tai valmistajan antama takuu, Ostajalle annetaan takuuehdot kirjallisesti Tuotteen kanssa ja / tai asetetaan saataville sähköisesti verkkokaupassa.
8.7. Myöhempien ongelmien ratkaisemiseksi Ostajan on säilytettävä ostosasiakirjat (lasku, sopimus jne.), Jotka osoittavat, että Tuote on ostettu Nanoexpertin myymälöistä tai verkkokaupasta. Ilman todistetta myynnistä Nanoexpert ei ole velvollinen ratkaisemaan ongelmaa.
8.8. Mikäli Nanoexpert myymälästä tai verkkokaupasta ostetussa tuotteessa ilmenee viallisuutta, Ostaja voi ottaa yhteyttä myymälään tai asiakaspalveluun viimeistään kahden kuukauden kuluessa:
8.8.1. tai sähköpostitse lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@Nanoexpert.fi tai soittamalla numeroon +372 5011405
8.9. Valitusten esittämisen yhteydessä täytyy esittää myös viallinen tuote. Nanoexpert ja Ostaja tekevät sopimuksen laitteen huollosta ja korjauksesta, jos tuote lähetetään diagnostiikkaan tai asiantuntijan tarkastettavaksi tuotteen vian ja vian syyn selvittämiseksi.
8.10. Valitusten esittämisessä täytyy ilmoittaa:
8.10.1. Ostajan nimi ja yhteystiedot;
8.10.2. Valituksen esittämisen päivämäärä;
8.10.3. Tuotteen vika;
8.10.4. Nanoexpertille esitettävä vaatimus;
8.10.5. Esittää osto- tai takuukuitti
8.11. Nanoexpert vastaa valitukseen kirjallisesti 15 päivän kuluessa siitä, kun se on vastaanottanut Ostajan vaatimuksen. Jos Nanoexpert ei pysty vastaamaan Ostajan valitukseen 15 päivän kuluessa, siitä ilmoitetaan kirjallisesti syyn ja määräajan kanssa, jonka kuluessa vastaus lähetetään.
8.12. Tuotteen vian selvittäminen perustuu Nanoexpert valitusten esittämissääntöihin.
8.13. Ostajalla on oikeus kääntyä toimivaltaisen valvontaviranomaisen puoleen, joka on kansallinen kuluttajansuojahallitus, Sõle 23a, 10614 Tallinn, sähköposti: info@ttja.ee. Online-kuluttajariitojen ratkaiseminen tuomioistuinten ulkopuolelle Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N: o 524/2013 mukaisesti.
8.14. Jos Ostaja ja Nanoexpert eivät pysty ratkaisemaan riitaa sopimuksella, Ostaja voi viedä asian kuluttajariitojen komitean käsiteltäväksi, jonka käsittelyehdot ja -ehdot ovat täällä. Kuluttajariitojen komitea on toimivaltainen ratkaisemaan ostajan ja verkkokaupan välisestä sopimuksesta johtuvat riidat. Ostajan kantelun tarkistaminen komissiossa on maksutonta.
8.15. Ostajalla on oikeus kääntyä Euroopan unionin kuluttajansuojan puoleen.
9. Ylivoimainen este
9.1. Nanoexpert ei vastaa aiheutuneesta vahingosta tai tuotteen toimituksen viivästymisestä, mikäli vahinko tai toimituksen viivästyminen johtuvat seikoista, joihin Nanoexpert ei ole voinut vaikuttaa tai tapahtumista, joita Nanoexpert ei ole voinut ennakoida.
10. Henkilötietojen turvallisuus
10.1. Henkilötietojen käsittelystä voi lukea lisää täältä.
11. Henkilötietojen käsittely ja turvallisuus
11.1. Kaikki Nanoexpertin sivuilla vierailemisen ja ostojen suorittamisen aikana saamat asiakkaan henkilötiedot ovat luottamuksellisia eikä niitä ei paljasteta kolmannelle osapuolelle. Verkkokauppa käyttää Ostajan tallentamia henkilötietoja (kuten nimi, puhelinnumero, osoite, sähköpostiosoite, pankkitiedot) vain tilauksen käsittelyyn sekä tilauksen toimittamiseen Ostajalle. Verkkokauppa antaa henkilötietoja vain toimitusyritykselle, jotta olisi mahdollista toimittaa tilaukset Ostajalle.
11.2. Suojattu tietoliikenne pankkien kanssa takaa ostajan henkilötietojen ja pankkitietojen turvallisuuden. Myöskään Nanoexpert verkkokauppa ei pääse niihin käsiksi.
12. Muut ehdot
12.1. Pakkauksen ulkonäkö voi poiketa nettisivuilla esiintyvästä kuvista.
12.2. Tuotteiden hinnat ja saatavuus saattavat muuttua ilman erillistä ilmoitusta. Tällöin Nanoexpert pidättää oikeuden luopua myynnistä ja palauttaa rahat ostajalle kohtuullisessa ajassa.
12.3. Tuotetietoja tarkistetaan ja parannetaan säännöllisesti. Tiedot ovat saattaneet olla päivitetty ostajan viimeisen vierailun jälkeen.